Team Midtøsten

mandag 31. desember 2012

Juleferie

Nå har vi akkuratt kommet hjem fra ferie i Eilat. Vi pakket koffertene og plastposene våre på torsdagsmorgen, satte oss på bussen og var klare for en fem timerslang bussreise. Vi hadde utstyrt oss med mat, ørepropper, ipoder, bøker og julehefter. Vi var nemilg forbredt på en utrolig lang og kjedelig busstur. Dette hadde vi jo ikke bruk for, for i vinduet var det en fem timerslang landskapsfilm fra Israel. Vi kjørte om dødehavet, og dette gjorde filmen i vinduet enda mer spendene. Det er aldri kjedelig å kjøre buss i et nytt land! :)

Vi kom oss tryggt frem, fant frem til hostellet vårt med en gang, og varmen tok godt i mot oss. Det har vært et par "kalde" dager i Jerusalem/Betlehem så det var godt å komme ned til 24 grader, sol og deilig bade vann.
Vi tilbringte mye tid på stranden (fikk litt farge) og den enedagen dro vi til en strand hvor det var perfekt å snorkle. Vi snorklet rundt og kikket på fiskene. Dette var utrolig kult, og litt skummelt hvis du spør enkelte av team medlemmene. Fiskene var kule og lignet veldig på fiskene du kan se i disney filmen "Nemo"

Vi hadde noe flotte og deilige dager i Eilat, men vi syntes litt syn på vårt kjære team medlem Benjamin. Han pinte seg gjennom to dager på stranden, og syntes dette var litt kjedelig. Da vi endelig skulle gjøre det han hadde lyst til, nemlig å dra på museumet. Viste det seg at muset var steng på søndager (noe som er unormalt i Israel, for her er alt stengt på lørdager). Så da fikk vi ikke sett noen historiske momenter.
Da Benjamin og Stian stod opp på søndagen, kunne ikke Benjamin finne Ipoden sin og Stian kunne ikke finne øreproppene sine. Noen hadde stukket av med dem..

Da vi kom tilbake til Jerusalem somlet guttene med å få ordenet bilett på trikken. Da de endelig hadde fått tak i billettene og var på vei ned til busstasjonen hvor de arabiske bussene går, merket Bejamin at han manglet en pose med tingene hans. Guttene tok trikken tilbake for å kikke etter posen, men ingen pose og se.
De hadde nå brukt så lang tid at siste bussen tilbake til Betlehem hadde gått. Da måtte de ta taxi til chekpointen og gå derfra og hjem. Turen hjem ble derfor ekstra dyr, og spesielt for Benjamin.
Vi håper og ber om at tingene må komme til rette, og at alt skal ordne seg.